Najczęściej zadawane pytania Własność

Wszystkie koszty operacyjne są przenoszone według ich faktycznych wartości, a wszystkie zestawienia kosztów są dostępne dla właścicieli na żądanie. Primio nie może podnieść opłat bez podania przyczyny. Jako zarządca spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zwiększymy opłaty pobierane od właścicieli tylko wtedy, gdy będzie to konieczne do pokrycia zmian w wydatkach gospodarstwa domowego (np. wzrost stawek ubezpieczeniowych).

Nie, nasza opłata za zarządzanie programem wynosi stałe 99 PLN miesięcznie w Polsce i 99 EUR miesięcznie w innych krajach.

Primio zapewnia szereg usług, w tym bieżące utrzymanie i zarządzanie nieruchomościami; agregowanie i zarządzanie miesięcznymi wydatkami właścicieli i podatkami; nadzorowanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i rozwiązywanie wszelkich sporów; ciągłe wprowadzanie innowacji i ulepszanie aplikacji Primio i innych technologii cyfrowych; oraz zapewnianie dedykowanego wsparcia dla właścicieli przez 365 dni w roku.

Nie, nie jest to dozwolone zgodnie z warunkami Umowy Współników.

Każdy posiadany udział ma prawo głosu. Właściciele mogą poddać pod głosowanie istotne kwestie dotyczące ich domu (np. decyzję o modernizacji systemu nagłośnienia). Aby zwołać głosowanie należy powiadomić o tym Managera domu Primio.

Korzystamy z wieloosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zarządzanej przez Managera. Spółki te stanowią jednolity front, który reprezentuje i chroni grupę nabywców. Każda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ma własne konto bankowe, numer identyfikacji podatkowej i posiada tytuł prawny do domu Primio.

Tak. Primio można nabyć zarówno do majątku prywatnego jak i firmowego.

Primio chroni Ciebie w przypadku niewywiązania się z płatności przez innego właściciela. Jeśli nie zostanie to uregulowane w ciągu 90 dni, Primio ma możliwość zajęcia konkretnego udziału i przeprowadzenia jego odsprzedaży bez żadnych zakłóceń dla pozostałych właścicieli.

Primio działa na rzecz swoich właścicieli. Jeśli właściciele zdecydują, że Primio nie zapewnia odpowiednich usług, grupa właścicieli może zagłosować za usunięciem Primio jako managera domu i samodzielnie zarządzać nieruchomością.

Nie, właściciele mogą sprzedać swoje Primio w dowolnym momencie. Ustalasz własną cenę, a Primio wystawia i sprzedaje Twój udział podobnie jak sprzedają się całe domy.

Sprawy rutynowe to drobne naprawy mające na celu utrzymanie domu w stanie gotowości do zamieszkania. Przykładem może być bieżąca konserwacja domu taka jak wymiana zepsutej zmywarki.

Właściciele nie są indywidualnie odpowiedzialni za przedmioty o ograniczonej żywotności, które ostatecznie wymagają naprawy lub wymiany, takie jak zmywarka; są one opłacane z funduszu rezerwowego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Każdy właściciel jest jednak odpowiedzialny za wymianę lub naprawę przedmiotów uszkodzonych w wyniku jego działań, takich jak rozbite okno.

Primio zajmie się opłaceniem podatków od nieruchomości i dostarczy roczny formularz podatkowy dla każdego właściciela. Koszty podatków są wliczone w koszty operacyjne właściciela. Nie jesteśmy specjalistami podatkowymi i sugerujemy skonsultowanie się z profesjonalistą w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Jedynym właścicielem każdego domu jest nowo założona spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która nabywa nieruchomość na podstawie aktu notarialnego. Każdy właściciel posiada swój udział w danej spółce, co zapewnia zarówno prywatność, jak i ochronę przed odpowiedzialnością.

Primio rekomenduje cenę rynkową, ale ostateczną decyzję podejmuje sprzedający.

Tak, rynek odsprzedaży jest płynny i poruszający się zgodnie z otwartym rynkiem, więc kupujący mogą składać oferty. Sprzedający może zaakceptować lub odrzucić każdą ofertę.

Oprócz wystawienia domu na Primio i na innych stronach internetowych, Primio będzie aktywnie promować sprzedaż, co może obejmować organizowanie drzwi otwartych, promowanie oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej lub marketingu bezpośredniego. Jeśli pomimo tych działań marketingowych nie widzimy zainteresowania kupujących, możemy zalecić obniżenie ceny wywoławczej.

W przypadku sprzedającego standardowa prowizja jest odliczana od ostatecznej ceny sprzedaży. Dla kupującego nie ma żadnych prowizji z tytułu nabycia Primio w transakcjach odsprzedaży. Kupujący finansują pierwsze dwa miesiące kosztów operacyjnych domu przy finalizacji zakupi, podobnie jak podatek od nieruchomości i ubezpieczenie.

Każdy właściciel Primio może zdecydować się na sprzedaż swojego udziału w dowolnym momencie.* Każdy właściciel ma niezależną kontrolę nad sprzedażą i ceną swojego udziału. Primio może przedstawić aktualne ceny porównawcze udziałów, które można wykorzystać do ustalenia ceny. Primio pomoże w procesie sprzedaży poprzez wykorzystanie istniejącego rynku nabywców (niektóre domy mają nawet listy oczekujących) i marketing domu na Primio i innych stronach internetowych osób. Zamknięcie transakcji jest szybkie i sprawne.

*Dotyczy domów, w których sprzedano wszystkie udziały.

Zacznij działać już dziś

Zrób kolejny krok w zakupie wakacyjnego domu.
Masz pytania dotyczące współwłasności? Widzisz ofertę, która wpadła Ci w oko?
Jesteśmy tu, aby pomóc.

Zadzwoń (+48) 530 834 382 lub napisz do nas

    Wyrażam zgodę na kontakt ze mną oraz przetwarzanie Moich danych osobowych przez Primio Sp. z o.o. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili mogę zrezygnować z przetwarzania danych.
    Masz więcej pytań?